Dag 27: Diest-Apeldoorn

8 oktober 2016 - Apeldoorn, Nederland

Ik sta om half 8 op. Mijn airbnb gastvrouw Yvonne heeft gezorgd dat er om 8 uur een ontbijt voor me klaar staat, zodat ik met een goed gevulde maag aan de tocht van vandaag kan beginnen.
Om kwart over negen zit ik op de fiets. Binnen 5 minuten doemt er een hindernis op: trappetje af en op om een sluis over te steken. Daarvoor moet ik wel de tassen eraf halen. Wat een gedoe.
De afstand tot Apeldoorn is 186 km. Iets meer dan gisteren, maar wel met minder klimwerk. Dus het is te doen. Alleen wel met windkracht 3 tegen. Dat is wel even een puntje. Maar goed, ik ga op weg.
De fiets houdt het (geen problemen met de spaken) en ik trap maar gewoon door.
Als ik het nog een dag volhoud dan ben ik thuis. Ik heb eigenlijk niet veel zin om nog een keer te overnachten en morgen weer te moeten fietsen.
Het laatste gedeelte van de reis biedt namelijk niet veel meer qua natuurschoon of fraaie gebouwen.
Ik ontmoet nog een wielrenner waar ik een eindje mee oprijd en gezellig klets.
Als ik Eindhoven door ben stop ik bij St-Oedenrode op een mooi plekje langs de Dommel om de laatste restjes van mijn voorraden op te maken: 2 eieren, een paar flensjes met het laatste restje jam en 4 pakjes maaltijdkoekjes. Zo, nu heb ik voorlopig even weer energie voor een paar kilometertjes.
In Uden zie ik opeens een bekend plaatje: een groot reclamebord met de hoesfoto van Sgt Pepper van de Beatles op de gevel van een café-restaurant. Dat doet mijn Beatles hart een slagje sneller kloppen.
Verder is er niet veel te beleven. Ik maak nog een foto van een stel vlaggen die strak staan in de wind, waar ik dus voortdurend tegen in moet. Niet leuk.
Maar ik zet door. Na bijna 9 uur fietsen en 186 kilometer ben ik weer thuis! Om met Ollie B. Bommel te spreken: "Ik wist niet dat ik het in mij had".
Wel even wennen. Morgen hoef ik niet te fietsen!
Het was een fantastische reis met geweldige indrukken. Het heeft mij veel opgeleverd. Vooral de mensen die ik heb ontmoet, vrijwel zonder uitzondering zeer positieve ervaringen en heel leuke gesprekken. En ik heb mijn Frans flink kunnen ophalen. Ook heb ik prachtige dingen gezien.
Voor de statistici:
Totaal 2800 kilometer afgelegd in 24 (fiets) dagen. De langste afstand was 187 km op de laatste dag.
Alles bij elkaar heb ik 25.000 hoogtemeters overwonnen. Dat is meer dan 5 keer de Mont Blanc!
Jullie bedankt voor het volgen van mijn reisverhalen en de leuke reacties.

1. Bea Hertgers:
    8 oktober 2016
    Topper! Fijn dat je goed bent thuis gekomen! En wat een prestatie!
  2. Nelly Blanken:
    8 oktober 2016
    Tjongejonge, wat een prestatie! Iedere nacht heb ik jouw reisverhaal gelezen, hartstikke leuk. Ik dacht dan steeds aan het liedje "De eenzame fietser", een stom lied waarvan de inhoud niet op jou slaat. Dat lied zal vanaf nu wel niet meer door mijn hoofd spoken.
    Wel thuis !!!!
  3. Simone:
    8 oktober 2016
    Wauw, you did it. Knap gedaan! Die pakken ze je nooit meer af. Welkom thuis!
  4. Alex:
    8 oktober 2016
    Geweldig gedaan. Top. Ik heb genoten van je verslagen.
  5. René:
    8 oktober 2016
    Goed hoor. Echte doorzetter. Fijn dat je kunt zeggen dat je alles gefietst hebt, al heb je onderweg gedacht om de trein te pakken. Die kun je afstrepen van je bucketlist.
    Bedankt voor je verhalen. Welkom thuis. En nu lekker nagenieten. Je hebt het verdient.
    Groet René
  6. Jessy:
    8 oktober 2016
    Goed gedaan jochie! Dank dat ik mee heb mogen genieten van al je verhalen en goed dat je weer heelhuids thuis bent.
  7. Gerrit:
    8 oktober 2016
    Holy Shit. Je bent al weer thuis. Die zag ik niet aankomen. Zat elke dag lekker in je verhaal maar had niet door dat je steeds dichter bij huis kwam. Bedankt voor de impressies die je aldoor gegeven hebt. Ook van harte gefeliciteerd. Heel knap gedaan. We spreken elkaar.
    groet Gerrit
  8. Jacomien:
    8 oktober 2016
    Wow Geweldig. Respect!! Ik was wat geëmotioneerd tijdens het lezen van je laatste verslag. Enorm trots op je. Dat heeft mijn grote broer dan maar mooi geflikt.
    Ik heb genoten van je verhalen. Dikke knuffel.
  9. Ruud:
    8 oktober 2016
    Super hoor. Heel erg bedankt voor je prachtige verhalen en je mooie foto' s. Het is echt een prestatie, ik doe het je niet na. Geniet van het thuis zijn, je lekkere bed, je vrouw en het lekkere eten.
  10. Jaap peter silvis:
    Hee arie welkom terug!
  11. Sylvia:
    9 oktober 2016
    Geweldig gedaan topprestatie vond het heel leuk je verhalen te lezen fijn dat je weer heelhuids thuis bent liefs Sylvia
  12. Els:
    9 oktober 2016
    Welkom thuis!! Respect voor deze prestatie :)
  13. Peter:
    9 oktober 2016
    Hey Arie, welkom thuis! Ik heb je verhalen met veel plezier gelezen. Prachtig avontuur dit, en een topprestatie. Hier kun je nog lang van nagenieten. Chapeau hoor.
  14. Johan van Noort:
    19 oktober 2016
    Hey Arie, Weliswaar met 'terugwerkende kracht', maar wel met grote beslangstelling het verslag gelezen. Mooi, indrukwekkend, wat een ervaring! Dank voor het delen hiervan. Tot later. Grt, Johan