Dag 4: cedrillas-cantavieja

14 september 2016 - Cantavieja, Spanje

Het weer ziet er beter uit dan voorspeld. Pas regen later in de middag. Ook ben ik redelijk hersteld, dus besluit ik na een simpel ontbijt van toast met aardbeienjam en koffie toch maar op pad te gaan.
Ik heb het hoogteprofiel van de etappe naar Cantavieja nog eens goed bekeken. Er zitten 4 flinke klims in. De eerste twee van ca. 250 meter en de laatste twee van ca. 450 meter hoogteverschil.
Hierdoor ben ik goed voorbereid voor wat komen gaat. Ik neem me voor om het vandaag echt wat kalmer aan te doen. 60 km is genoeg.
Het is nog best zwaar. Hele stukken van 7-8% met uitschieters naar 9%. Hierdoor ga ik in de afdaling af en toe ruim 60 km/u.
Het landschap is indrukwekkend van schoonheid. Ook zie ik onderweg weer fraaie dorpjes. Zie de foto's.
Bijkomend voordeel van de wat kortere etappe is dat ik daardoor mooi vroeg over ben. Al om half twee bereik mijn bestemming.
In het fraaie dorpje Cantavieja neem ik een kamer in Pension Julian. Ook hier spreekt de uitbater nauwelijks een woord Engels. Maar met mijn translate app komen we er toch. De kamer kost €18 en voor €13 serveren ze vanaf 20:30 een diner. Ben benieuwd.

1. Nelly:
    14 september 2016
    Fijn dat het meeviel met het weer. Hopelijk blijft dat zo! Heb je nou al een keer Paella gegeten?

Ik keek trouwens onder het tabje Kaart. Dat ding denkt dat je een uitstapje naar Argentinië hebt gemaakt...

Succes morgen, wij krijgen nog een dagje van 30 graden, hoop bij jou wat koeler en droog!

Kus
  2. Simone:
    14 september 2016
    Wat leuk om je zo te volgen en te lezen wat je meemaakt. Mooie omgeving! Succes met de volgende ritten en geniet van ieder moment. Eetsmakelijk voor zo!
  3. Sylvia:
    14 september 2016
    Hoi arie wat een gaaf avontuur en wat een mooie foto's. Superleuk om alles zo te volgen veel succes nog de komende tijd Liefs Sylvia