De eerste dag: Valencia

12 september 2016 - Valencia, Spanje

Willy en Dennis brengen me weg naar Eindhoven. De vlucht verloopt voorspoedig. Ik doe er ongeveer een half uur over om de fiets weer helemaal te monteren en op te tuigen. De doos kan ik kwijt bij de afvaldumpplek tegenover de uitgang van het vliegveld.
Het kost even moeite om een weg te vinden, die verantwoord met de fiets kan worden gereden. De Spanjaarden hebben niet veel voorzieningen voor fietsers. Uitkijken dus.
Het is erg druk. Over een stuk van een kilometer of 10 doe ik uiteindelijk 5 kwartier.
Om kwart over 11 arriveer ik bij de B&B. Jennifer en haar man ontvangen mij zeer vriendelijk. Ik krijg gelijk wat te drinken en ze geven allerlei tips om dingen te gaan bekijken.
Ik begin met een fietstrip door het Turia park. Dit is aangelegd in een voormalige rivierbedding. Je fietst onder prachtige oude bruggen door, maar het mooiste zijn de fraaie gebouwen , die in het park zijn neergezet. Zie de foto's.
Ik rij door naar de haven en kijk ook even op het strand. Het lijkt echt nog wel vol zomer. Het is dik dertig graden en het strand ligt vol bakgasten.
Later in de middag maak ik een lange stadswandeling door de oude binnenstad met ongelooflijk veel prachtige gebouwen.
Het restaurant La Riuà dat Jennifer had aanbevolen om lekkere Paella te eten blijkt 's zondags gesloten. Dat is een tegenvaller.
Ik besluit dan toch maar naar het beroemde La Pepica aan het strand te gaan. Maar dat is ca. 8 km en daar wil ik niet meer op de fiets naartoe. In het donker terug is me te gevaarlijk.
Ik ga met de metro en kom om half negen op station Maritim aan. Daar zie ik echter dat de laatste trein terug op zondag al om 22 uur gaat. Dat ga ik nooit redden. Pech. Ik neem de eerstvolgende trein dus maar weer terug. Geen Paella.
Ik loop nog een keer de binnenstad in, waar al niet veel meer te beleven is. Het wordt een paar punten Pizza vandaag en een bier.
Nou ja, ik ben nog wel even in Spanje. Die Paella komt vast nog wel.

1. Michelle:
    12 september 2016
    Wauw pap, het ziet er prachtig uit ! Jammer van de paella , maar dat komt idd vast nog wel.
  2. Nelly:
    Mooi daar zeg! En dan vandaag je eerste echte fietsdag. Succes!! X
  3. Willy:
    Jammer van de paella. Ben benieuwd hoever je fietst vandaag! Liefs Willy
  4. Marianne:
    12 september 2016
    Stoere papa! Hoop dat je vandaag wat meer geluk hebt gehad! Xxx