Het eerste traject: Valencia-Segunto-Barracas

12 september 2016 - Barracas, Spanje

Ik vertrek om half 10 en rijd eerst nog een keer door het prachtige Turia park.
Loodzwaar is het. Blodje heet. 30 plus. Prachtige routes. Dat wel. Grotendeels voormalige spoortrajecten waar fietspaden van zijn gemaakt. Alleen wel grotendeels halfverhard. Daardoor ligt het tempo gelijk een stuk lager. Met een paar stops ben ik totaal meer dan 9 uur onderweg.
Plotseling bedenk ik me dat ik in al mijn enthousiasme over de mooie stad Valencia totaal ben vergeten om een gastankje te kopen bij de Decathlon. Dat had ik nog wel zo mooi uitgezocht van tevoren.
Ik rijd een kleine 10 km om in naar de grote Carrefour in Segunto te gaan. Helaas geen schroef tankjes. Wel een lunch bij elkaar gescharreld.
Als ik om 4 uur aankom bij een prachtig blauw zwembad bij een camping is de verleiding wel erg groot om daar te stoppen. Alleen heb ik er pas 80 km op zitten en dat is veel minder dan de 110 streef kilometers per dag. Ik neem een cola met ijs en besluit toch door te rijden.
Ik kom uiteindelijk om 7 uur in Barracas aan waar ik een compleet huis kan huren voor €25.
Ook het eten is spotgoedkoop. Een compleet 3 gangen diner met 2 bier en een koffie voor €13.
Morgen wordt regen voorspeld in deze regio vanaf een uur of 2. Daarom neem ik me voor om heel vroeg te starten en tegen 2 uur een pension te zoeken.

1. Nelly:
    12 september 2016
    Klinkt behoorlijk pittig! Goed plan voor morgen, snel naar bed dan maar ;-)
    Dikke kus en welterusten xx
  2. Michelle:
    12 september 2016
    Leuk om je verhalen te lezen, en superknap dat je in de hitte, op half verharde wegen je streefkilometers gehaald hebt en dan ook nog 10 km omrijden ! Succes weer morgen en slaap lekker
  3. Emiel:
    13 september 2016
    Mooie foto's Arie. Wat een avontuur! Geniet ervan! Oh ja... we hebben hier nu ook Spaanse temperaturen. De mussen vallen hier van het dak! Oef!