Dag 9: Barcelona-Fornells de la Selva

19 september 2016 - Fornells de la Selva, Spanje

Ik heb een beroerde nacht. De kat maakt een colere herrie en ook word ik steeds belaagd door een mug die ik maar niet kan vinden.
Ondanks dat ga ik toch vol nieuwe energie beginnen aan mijn tweede week fietsen.
Ik heb de route naar de Decathlon in Badalona in mijn fietscomputer gezet en de rit daarheen verloopt voorspoedig. Het is alleen wel behoorlijk klimmen. Er zit zelfs een stuk van 18%!!! bij. Een voorlopig record. Ik hoop wel dat het daarbij blijft, want dat is bijna niet te doen. Je mag het van mij proberen ;-)
Maar goed. Ben je daar eindelijk en wat denk je. Hebben ze alleen nog de allerkleinste blikjes Primus gas van 100 gram. In de andere vestiging hebben ze nog wel de grotere van 230 gram zegt de verkoopster. Hoe ver is dat? 25 min. met de auto. Laat maar. En bedankt Decathlon. Al die moeite. Nou ja, dan voorlopig maar met een klein blikje doen.
Ik zet de navigatie op een punt van de route van vandaag. Dat gaat gelukkig goed. Ik rijd er in een keer naartoe. Vandaar verloopt de tocht verder redelijk gesmeerd. Vrij veel vlak en niet teveel klimmetjes.
Toch nog wel een paar verrassingen. Zo word ik op een gegeven moment onder een drukke weg door geleid door een tunneltje. Hier kom ik in een paar grote modderplassen terecht. Wielen, banden, remmen en schoenen onder de modder. Dus dat moet ik eerst zo goed mogelijk schoonmaken. Daarom maar even gestopt.
Bij een kleine Carrefour koop ik een paar dingetjes voor de lunch, waar ik later smakelijk van geniet. Ik had nog een halve geitenkaas. Samen met een heerlijk sappige tomaat is dat een delicatesse op het brood. Ook Serrano ham smaakt lekker met de tomaat. De inwendige mens is weer goed verzorgd.
Qua route is vandaag de minste tot nu toe. Vrij veel langs drukke autowegen en relatief saai vergeleken met wat ik afgelopen week allemaal heb gezien.
De camping in Fornells de la Selva bereik ik om ca. kwart over 5. Eenvoudig, maar van alle gemakken (zwembad, wifi) voorzien. De vrouw van de eigenaar is Nederlands, dus dat praat makkelijk.
Ik zet het tentje in no time op en neem nog even een verfrissende duik.
Ze hebben ook dieren hier, waaronder een ezel die af en toe luidruchtig balkt!
Daarna maak ik dit verslag. Dit kost mij ongeveer een uur per keer, Ruud.

Ik vind jullie reacties heel leuk trouwens. Het is voor mij alleen lastig om op alle vragen te reageren. Dit kan nl. niet in de app die ik gebruik, maar daarvoor moet ik naar de beheerfunctie in de browserversie. Vandaar.
Ik beb me aangemeld voor het eten om 20:15. Zalm, of ik dat lust? Nou, dat is ongeveer mijn lievelingseten. Dus laat naar komen.

1. Dennis:
    Leuke verhalen , zo te zien geniet je er echt van nog 3 weekjes zet hem op
  2. Nelly:
    19 september 2016
    Ik hoop voor je dat die ezel niet snachts balk! Is dit nu de eerste nacht in je tentje? Hopelijk slaap je er lekker in :-)

Kus en succes vast weer voor morgen!!
  3. Bea Hertgers:
    Leuk hoor je verhalen!
  4. Nelly Blanken:
    20 september 2016
    Wat kan je toch leuk schrijven en wat moedig dat je zo'n eind in je uppie fietst. In Elburg heb ik steeds je blog gelezen op Willy's ipad, met mijn computer lukte het niet om op internet te komen. Het was erg leuk in Elburg. Ik ben heel benieuwd of je de sfeer en de mensen in Frankrijk net zo prettig vindt als in Spanje.Ik ben namelijk dol op Spanje hoewel hele stukken erg eentonig zijn, en de Spanjaarden vind ik reuze aardig. Fijne reis !!!
  5. Michael Schoevaart:
    Hoi Arie,
    Fijn te zien dat je keurig opschiet en dat het goed met je gaat.
    Vroeg me nog wel af hoe je fiets remt met name in afdalingen met al die bepakkingen. Laat je dat nog even weten ?
    Fijne voortzetting
    groetjes
    Michael
  6. Jaap peter silvis:
    20 september 2016
    Hee arie, reis een beetje met je mee. Vind het stoer, te stoer voor mij! Kom je beetje tot rust en inkeer? Lijkt mij zwaar maar ook mooi. Geniet van je reis ook als het tegenzit. Mooie tocht voor je!!!
  7. Jaap peter silvis:
    20 september 2016
    Hee had net willy aan de lijn, zoals je weet ben ik niet van deze blogjes! Zij gaat programma kijken over hoe vakanties naar de knoppen gaan. Ga er van uit dat jouw vakantie dat niet doet!
    Wat en trip joh, succes! Denk dat mooi is. Je maakt ook leuke verhalen die fantastisch zijn om te lezen op de bank Nou, samen een keer zeilen als je uitgefietst bent? Groet jp